joi, 26 iulie 2012

Din seria: Eu mananc, deci exist, tu? Ferma de midii de la Dalboka - Bulgaria

    Mergand ca aproape in fiecare weekend de vara la parinti la Constanta, am simtit nevoia de putina diversitate. Asa ca am ales o destinatie noua, mult laudata de prieteni: ferma de midii de la Dalboka - Bulgaria, localizata la aprox. 40 minute distanta de Vama Veche. Acolo veti gasi 2 restaurante, unul langa celalalt, insa trebuie sa il alegeti pe cel din partea dreapta cum coborati in jos, spre mare. Atmosfera acolo este foarte relaxata, chelnerii amabili, desi nu inteleg foarte bine engleza sau romana (nu inteleg de ce, ca ambele sunt limbi de circulatie internationala :) ). Decorul sumar, cu mese rustice din lemn si plase de pescuit si camuflaj deasupra nu iti deviaza atentia de la mancare, astfel simturile vor fi directionate exclusiv asupra bucatelor. (am ajuns la partea de descriere a mancarii si am inceput sa salivez).
   Ingredientul principal sunt midiile, crescute intr-un mediu controlat, nepoluat, gatite in multe feluri de nici nu te-ai fi gandit ca este posibil. In plus, gasesti o mare varietate de peste, bauturi locale ieftine si bune. Pe scurt: mancare incredibila la preturi foarte bune. Usor de accesat, fara daune mari la portofel.
   Intrebarea mea este: oare de ce nu avem si noi restaurante si initiative de genul acesta? Or fi bulgarii mai destepti sau mai muncitori decat noi?
   Am atasat si pliantul cu meniul, spre a va convinge de adevarul spuselor mele (tarifele sunt in leva, calculati: 1 BGN = ~ 2.36 lei sau daca schimbati la vama 1euro = 1.9 BGN). Si acum, dragii mosului (babei), am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea mea.

Un comentariu: